den läskiga natten!

hur många gånger ska du ha bloggpaus? man ville j läsa om den där läskiga natten

Svar: Jag tar ett undantag, och skriver om den natten!
Det började med att min mamma hade gått och lagt sig, och klockan var kanske runt ett. Och jag och min syster satt och kollade på TV, i vardagsrummet. Och vi hörde någon rycka lite i ytterdörren. Men det brukar blir så när det blåser lite, men det blåste ju inte. Men vi brydde oss inte i det.
Och så vaknar min mamma av att någon knackar först på karmen på hennes sovrumsfönster. Och sen på fönsteret. Så att hon kom ut till oss! Och det var så läskigt, för att det var ju någon därutanför. Men ingen av oss vågade ju öppna, så att vi fick ju flipp och ringde polisen. Och sa att det är någon som knackar på vårat fönster, och det var ju mitt i natten?, så vi visste ju inte vem det var. Och så berättade min syster allt för polisen, och dom sa att dom skickar ut en polisbil direkt. Och eftersom att dom sa direkt, så måste det ju ha varit ganska allvarligt.
Men efter ca. 20 min. så hade det fort. inte kommit någon, men dom ringde tillbaka och sa att dom inte hade kunnat få ut en bil, för att dom jagade biltjuvar i Skogås.
Men det hade blivit ganska lungt, så vi gick och la oss.
Och ingen av oss vågade ju sova själva, så att vi alla tre la oss i min dubbelsäng. Så hörde vi någon knacka på dörren! Jätte högt. Så att vi flög typ upp i sängen!
Men mamma såg att det var polisen, så att hon öppnade. Och dom kom in i vårat kök och vi fick berätta igen. Och göra en anmälan osv. Och dom sa att det kunde ha varit en fullis som hade gått fel, eller något annat. Eller så var det ju en inbrottstjuv. För att det var ju runt jul, och då vill dom knacka eller, så för att kolla om det blir någon reaktion inne i huset. Och under julen så finns det ju mycket saker att ta, som tex. julklappar. Och det finns ju elektriska julklappar också, som tex. mobiler och så...
Och det var fotspår fram till våran köksfönster som ingen av oss hade gått i. Så att det var den "personen". Och så gick dom till våran baksida, och då var det fotspår fram till mammas fönster, och sen tillbaka. Så att det var inte hela vägen upp för trappan, ( det är en trappa på baksidan! )
Jag är inte bäst på att förklara, men något i den stilen var det!


Kommentarer
Postat av: felicia och saga

hej nu kommer du va med i en tävling om veckans blogg, så titta in och skicka til dina vönner att dom ska rösta!

2009-12-27 @ 12:19:12
URL: http://shfk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0